Publicare GRATUITĂ articole educaționale !
Se acordă adeverință ISSN
Publicare GRATUITĂ articole educaționale !
Se acordă adeverință ISSN
Insuccesul presupune rămânerea în urmă la învățătură sau la neîndeplinirea cerințelor obligatorii din cadrul procesului instructiv - educativ, fiind efectul discrepanței dintre exigențe, posibilități și rezultate. Recuperarea este posibilă, dacă se intervine la timp în eliminarea cauzelor și condițiilor care au contribuit la un astfel de efect nedorit. Pornind de la aceste considerații generale am elaborat un studiu de caz în care am relatat modul în care s-a acționat pentru evitarea insuccesului școlar în achiziția de abilitați psihomotrice la un elev cu cerințe educative speciale (CES).
Abilitățile psihomotrice sunt importante pentru o bună integrare socială a copilului cu CES și pentru obținerea independenței față de adultul cu care relaționează (părinte sau profesor). Insuccesul școlar pe acest segment are urmări puternice, putând afecta chiar și procesul instructiv propriu-zis prin instalarea nesiguranței în forțele proprii și a unei imagini de sine distorsionate (elevul percepându-se tot ca un copil mic și nu ca un adolescent).