Publicare GRATUITĂ articole educaționale !
Se acordă adeverință ISSN
Publicare GRATUITĂ articole educaționale !
Se acordă adeverință ISSN
Limbajul copiilor mici, în special când ei provin direct din familie, fără să mai fi fost într-o instituție cu cadre didactice specializate, este în plin debut de acumulări sub auspiciile efortului personal și permanent al fiecăruia. Copilul preia cuvinte auzite la adultul vorbitor din preajma lui, raportându-se la acesta ca la un model. Pentru exprimarea dorințelor sale sau pentru a-și manifesta opțiunile își stabilește criterii de alegere a cuvintelor, instrumentate cu grijă deosebită pentru eficacitate: refolosește acei termeni care i-au permis să-și traducă mai bine emoțiile, nevoile, gândurile, adică l-au ajutat să se facă înțeles.
Intrat în grupa mică la grădiniță, educatoarea este cea care preia rolul modelului de formare a copilului, inclusiv sub aspectul comunicării și limbajului. De aceea educatoarea de la grupa mică trebuie să aibă permanent în atenție următoarele: