Publicare GRATUITĂ articole educaționale !
Se acordă adeverință ISSN
Publicare GRATUITĂ articole educaționale !
Se acordă adeverință ISSN
Augusto Cury, psihiatru, psihoterapeut, om de știință și scriitor , este de părere că stimulii din media au creat o dependență, iar copiii au devenit „iubitori de fast-food emoțional”. Din cauza multitudinii de elemente stimulatoare, care îngreunează asigurarea sănătății mentale, copiii au fost amplasați involuntar într-un proces de psihoadaptare, care conform acestuia, mărește nevoia de plăceri în viața reală, adică aceștia nu se mai bucură de micile plăceri pe care le oferă mediul în care trăiesc.
Vârsta școlară mică oferă un fond favorabil pentru dezvoltarea creativității. Știm că sceneta este o scurtă piesă de teatru ca întindere și cu personaje puține.
Scenetele au versuri scurte care se rețin cu ușurință, reprezintă o metodă inovativă de acumulare de cunoștințe și îi motivează pe copii să se implice în activitățile extracurriculare. Pot fi pregătite cu orice ocazie: sărbători, marcarea unor evenimente , elogierea unor personalități, sfârșit de an școlar etc.
Scenetele pot fi inspirate din povești, poezii, natură, istorie, biblie etc. Ele valorifică personaje variate ce întruchipează deprinderi bune sau rele, ce pot fi judecate de cei mici.
La școală elevii clasei a III-a au sărbătorit împreună cu învățătoarea lor Ziua Pământului, întâlnirea având loc la început online pe aplicația Zoom. În acest context a fost prezentat un material de pe youtube ( Planeta Albastră - video ) despre importanța protejării mediului. Ziua Planetei Pământ este o zi în care sărbătorim natura, verdele și albastrul cerului, păsările, florile și tot ce ne înconjoară.
Apoi elevii și-au reamintit și au recitit textul literar studiat în semestrul I „Semnul de iarbă”, după Silvia Kerim, comunicând oral elementele tehnicii Cadranul ( Am văzut/ Am auzit/ Am simțit/ Am învățat).
Folosind site-ul CLASAMEA.EU , le-am distribuit o fișă „Alfabetul Pământului”, în care elevii găseau un cuvânt – cheie care să aibă legătură cu Pământul și să înceapă cu fiecare literă a alfabetului și o alta cu jocuri cu cuvinte codificate, pentru a descoperi continentele Pământului (fiecărui număr îi corespunde de fiecare data aceeași literă).
În vederea realizării unei educații de tip european, trebuie identificate și depășite acele bariere care pot împiedica atingerea obiectivelor educaționale.
Obiectivul fundamental al oricărei didactici ar putea fi formulat astfel: să pornească de la problemele vieții și activității productive și să se înscrie tot mai mult pe direcția de dezvoltare actuală și de perspectivă ale cercetării științifice ce vin în sprijinul dezvoltării diferitelor probleme practice și educative privind pregătirea elevilor bine instruiți.
O dată cu includerea elevilor cu abilități diferite în clasele obișnuite din învățământul de masă va crește și diversitatea nevoilor individuale de învățare. Metodele de învățare prin cooperare oferă o soluție acestei noi provocări incluzive.
Cooperarea aduce cu sine asumarea de angajamente pentru reușita individuală și a celorlalți colegi și este elementul central al învățării prin cooperare. Cooperarea nu poate exista fără interdependență pozitivă .
Pornind de la profilul de formare al absolventului de ciclul primar am desfășurat o serie de activități care urmăresc fiecare competență în parte. Activitatea se poate desfășura la clasele a II a, a III a sau a IV a în urma lecturării unei cărți din literatura pentru copii. Noi am plecat în desfășurarea acestei activități de la cartea Un urs pe nume Paddigton, de Michael Bond. Demersul didactic și competențele cheie vizate:
1. Competența de comunicare în limba maternă
În urma lecturării poveștii copiii au avut de alcătuit o recenzie a cărții. Elevii au avut de completat: Titlul și autorul cărții; Evenimentele din poveste în ordinea în care s-au petrecut (un scurt rezumat); Momentul preferat din poveste cu 2-3 argumente; Personajul preferat cu 2-3 argumente; Recomandarea de a citi această carte cu 2-3 argumente.