Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

La școală elevii clasei a III-a au sărbătorit împreună cu învățătoarea lor Ziua Pământului, întâlnirea având loc la început online pe aplicația Zoom. În acest context a fost prezentat un material de pe youtube ( Planeta Albastră - video ) despre importanța protejării mediului. Ziua Planetei Pământ este o zi în care sărbătorim natura, verdele și albastrul cerului, păsările, florile și tot ce ne înconjoară.

Apoi elevii și-au reamintit și au recitit textul literar studiat în semestrul I „Semnul de iarbă”, după Silvia Kerim, comunicând oral elementele tehnicii Cadranul ( Am văzut/ Am auzit/ Am simțit/ Am învățat).

Folosind site-ul CLASAMEA.EU , le-am distribuit o fișă „Alfabetul Pământului”, în care elevii găseau un cuvânt – cheie care să aibă legătură cu Pământul și să înceapă cu fiecare literă a alfabetului și o alta cu jocuri cu cuvinte codificate, pentru a descoperi continentele Pământului (fiecărui număr îi corespunde de fiecare data aceeași literă).

În încheiere, utilizând platforma ScoalaIntuitext.ro, ne-am reamintit textul „Natura nu te iartă”, după Passionaria Stoicescu, am recitat versurile cu ajutorul manualului digital și am exemplificat câteva comportamente negative ale omului și reacțiile naturii.

Ca temă au primit să realizeze un afiș adresat tuturor locuitorilor planetei prin care să le atragă atenția asupra necesității protejării mediului, intitulat „Ziua Pământului trebuie să fie în fiecare zi!”, reamintindu-le cu ajutorul manualul digital elementele acestuia și pentru disciplina Arte vizuale și abilități practice să realizeze un produs din materiale reciclabile.

Beneficii pentru elevi:

  • Elevii au conștientizat efectelor acțiunii omului asupra naturii și și-au format atitudini dezaprobatoare față de încălcarea normelor de protejare a mediului;
  • Elevii și-au îmbunătățit comunicarea verbală și studiul individual a devenit mai eficient;
  • S-a intensificat relația dintre copii, părinți și învățător prin implicarea familiei în activitatea online;
  • Au fost copii care și-au descoperit aptitudini de constructori, creativitatea( realizarea afișelor și a produselor din materiale reciclabile)

Reflecțiile mele și lecții învățate:

Introducerea noilor tehnologii informaționale în activitate aduce mai multe beneficii sistemului de educație. Putem spune că noile tehnologii oferă informații de o calitate superioară. Folosirea instrumentelor multimedia duce la o înțelegere mult mai bună a unor concepte și idei decât instrumentele clasice de până acum. În plus, Internetul oferă resurse nelimitate de învățare și posibilitatea de a sări de la o referință la alta, de a descoperi semnificația fiecărui concept printr-o simplă apăsare a unui buton. Se oferă în felul acesta posibilitatea unei înțelegeri integrate și se încurajează abordări interdisciplinare.

Gradul de interacțiune oferit de noile tehnologii este mult mai mare. Softurile educaționale permit elevilor să experimenteze cu ideile predate. Introducerea calculatorului în procesul instructiv-educativ mărește calitatea învățării și permite includerea noțiunilor într-un set coerent de informații. De asemenea, calculatorul este extrem de util în clasele primare, deoarece stimulează procese și fenomene complexe pe care niciun alt mijloc didactic nu le poate pune atât de bine în evidență.

Varianta digitală a manualului sporește eficiența didactică a demersului școlar, fiind în plus și un suport veritabil pentru valorificarea unor aspecte legate de receptarea și exprimarea de mesaje orale în diverse contexte de comunicare.

Manualul digital permite elevului să învețe conform propriului ritm, urmând un parcurs propriu, marcat de posibilitatea revenirilor succesive și de tratarea într-o ordine proprie a conținuturilor abordate. De asemenea, promovează feedback-ul imediat, dar și posibilitatea unei evaluări obiective.

Pe parcursul activității online, am constatat că furnizez informații elevilor și, în același timp, am dobândit și eu cunoștințe, experiențe, strategii pe care elevii le produc în diferite situații de învățare.

De asemenea, elevii sunt încurajați să cunoască opiniile fiecăruia, să-și dezvolte gândirea critică și creativă, să participe deschis la discuțiile pe tema propusă, devenind responsabilitate prin a-și planifica propria lui activitate. Profesorul devine mediator de cunoștințe, sprijinind elevii în a se conecta la noi surse de informații pentru îmbogățirea experienței lor, îi învață cum să învețe.

  • avatarPublicat de:
    Panait Nicoleta

    Profesor înv. primar, la Școala Gimnazială Cricov, Valea Lungă.