Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

Activitățile de învățare contribuie la formarea profilului absolventului de învățământ primar. Toate disciplinele programei școlare contribuie la formarea competențelor cheie dacă sunt abordate într-un mod modern, deschis, inovator.

Este adevărat că la prima vedere pare un demers greu de aplicat la clasă, dar anii de practică au demonstrat că învățarea realizată dincolo de manual, de exemplele standardizate, îl ajută pe dascăl să proiecteze activități de învățare trans-disciplinare inspirate de setul de competențe cheie plecând simplu de la întrebări ca: de ce fac ceea ce fac? Răspunsul este: pentru a forma și dezvolta una sau mai multe competențe.

Pentru disciplina comunicare în limba română, clasa I, iată câteva exemple de activități de învățare care contribuie la profilul de formare al absolventului de învățământ primar:

- Exerciții de înțelegere a textelor orale și scrise, întrebare- răspuns, despre titlu, autor, care este personajul, ce face etc;
- Realizarea de desene corespunzătoare textului audiat sau scris, colecționarea acestora în portofolii;
- Organizarea unor portofolii cu povești, povestiri, basme, scrise de autori români sau străini, povestiri populare, legende, cu autori anonimi.
- Jocuri creative : Schimbă titlul povestirii, Povestitor pentru o zi, Astăzi sunt poet;
- Jocuri de rol pornind de la textele suport;
- Harta povestirii, formularea de întrebări pe baza textelor suport;
- Identificarea informațiilor pe criteriul adevărat/fals;
- Jocuri de tipul: Caută intrusul, Corectează propoziția, Completează propoziția cu 1,2,3 cuvinte, Eu spun una tu mai multe, Cuvinte alintate, fazan etc;
- Concursuri de ghicitori, zicători, proverbe;
- Vizionarea unor filme de desene animate, și nu numai;
- Exerciții de citire: lanț, în perechi, ecou , ștafetă etc;
- Realizarea de invitații, bilete, afișe publicitare, scrisori, confecționarea de cărți cu temă dată ( de colorat, cu personaje preferate decupate etc.);
- Jurnalul clasei;
- Activități în bibliotecă;
- Organizarea de activități extracurriculare.

Toate aceste activități și multe altele se pot realiza individual, în perechi sau pe grupe de elevi.