Matematică și explorarea mediului, clasa I
Competența generală: Generarea unor explicații simple prin folosirea unor elemente de logică
Competența specifică: Formularea unor observații folosind câțiva termeni științifici, reprezentări prin desene și operatori logici „și”, „sau”, „nu”; realizarea unui scurt raport „vremea în săptămâna aceasta” pe baza înregistrărilor din calendarul realizat și identificarea surselor potențiale de energie neconvențională (vânt soare apa);
Activitatea se poate desfășura pe grupe de lucru fiecare grupă având sarcina să observe două zile din săptămână starea vremii.
Vor realiza prin decupare din hârtie colorată jetoane cu simboluri meteorologice asemănătoare celor prezentate la prognozele televizate, sau desene, iar în funcție de starea vremii din zilele observate anterior vor preciza care tip de energie se poate produce cu predilecție.
La finalul săptămânii observate se va realiza calendarul săptămânii, evaluarea și concluziile proiectului.
Elevii vor deprinde astfel terminologia, vor face asocieri de cauzalitate „ dacă plouă râurile acumulează o cantitate mai mare de apă care pune în mișcare turbinele hidrocentralelor”
Comunicare în limba română, clasa I
Abordarea integrată a textelor în cadrul orelor de comunicare
Competență generală: Receptarea unei varietăți de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute
Competența specifică: Desprinderea semnificației globale a unui text care prezintă întâmplări, fenomene, evenimente familiare.
Prezentarea textului „Fata babei și fata moșneagului”
Voi desfășura activități prin care voi urmării identificarea personajelor, locului și timpului întâmplării (a fost odată...), prin lectura după imagini, prezentarea personajelor în antiteză bună–rea, harnică-leneșă, frumoasă-urâtă, prin realizarea unor desene ce vizează anumite comportamente pe criteriul așa da/așa nu, jocuri de rol.
Arte vizuale și abilități practice, clasa I
Abordare integrată care vizează competențe din mai multe domenii ca cele de Comunicare în limba română, Dezvoltare personală și Matematică și explorarea mediului.
Competență generală: Realizarea de creații funcționale și/sau estetice folosind materiale și tehnici diverse.
Competență specifică: Exprimarea liberă a ideilor/experiențelor și a emoțiilor/sentimentelor prin utilizarea de materiale, instrumente de lucru și tehnici simple.
Proiect educational - Hora costumelor populare
Se poate realiza prin decuparea hârtiei albe și colorate utilizând axa de simetrie, pentru obținerea elementelor componente a costumului popular (ie, poale, catrințe, ițari. veste, utilizând noțiuni de geometrie ca în formă de dreptunghi, triunghi etc). Piesele decupate se lipesc pe un carton colorat (se pot utiliza cartoane în culorile steagului național). La final se poate îmbogății lucrarea prin ornarea costumelor cu motive populare (cruciulițe, împletituri ș.a.m.d.). Se organizează turul galeriei.
Această activitate se poate adapta la orice clasă, elevii mai mari pot utiliza materiale textile pe care să le asambleze prin utilizând acul și ața sau să le orneze executând tehnici de brodare.
- Publicat de:
Vlădău Alexandrina Maria
Profesor învățământ primar, la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu”, Alba Iulia.