Publicare GRATUITĂ articole educaționale !
Se acordă adeverință ISSN
Publicare GRATUITĂ articole educaționale !
Se acordă adeverință ISSN
Experimente și jocuri susținute în activitățile online cu un impact pozitiv asupra copiilor.
Materiale necesare: lămâie tăiată pe jumătate, o linguriță, colorant alimentar, bicarbonat de sodiu.
Pentru experimentul „Vulcanul din lămâie” am explicat copiilor că lămâia (care era deja tăiată pe jumătate) trebuie să aibă pulpa zdrobită, iar zeama ce o vom obține să rămână în interior. Copiii vor face acest lucru cu ajutorul unei lingurițe de metal. După ce au zdrobit pulpa și au obținut zeama, au pus o picătură de colorant alimentar, apoi au pus o linguriță de bicarbonat și au observat cum spuma obținută prin combinarea bicarbonatului cu zeama de lămâie se ridică și iese în afară, provocând un „vulcan”.
Jocul didactic este metoda bazată pe acțiune, prin care profesorul folosește în scop didactic disponibilitatea elevilor pentru joc. Această metodă presupune participarea activă și interactivă a elevului, care îi dezvoltă capacitatea de a se adapta situațiilor noi și capacitatea de a acționa independent pe parcursul jocului.
În cadrul orelor de religie, jocul didactic urmărește realizarea unor obiective religios - morale, prin antrenarea elevilor în verificarea, în comunicarea și fixarea noilor cunoștințe, în apreciere și asociere.
Jocul didactic aduce diferite realități sociale și situații de viață autentice sau posibile în atenția copilului, care, din observator mai mult sau mai puțin pasiv, devine participant direct, un mic actor pe scena propriei vieți, bazată pe înclinația naturală a copilului spre joc. Această metodă sprijină copilul în descoperirea și exprimarea propriilor gânduri, emoții, speranțe, a posibilităților sau limitelor impuse de o activitate desfășurată alături de colegi cu vârstă apropiată sau chiar de adulți (în mediul școlar sau în afara acestuia).
În fiecare primăvară, Iepurașul de Paște face surprize minunate. Anul acesta el va aduce copiilor din clasa a IV-a, pe lângă daruri și multe ouă colorate, și câteva probleme interesante de matematică.
În condițiile dezvoltării fără precedent a gândirii și cunoașterii umane dar și ale crizei care caracterizează lumea contemporană, realizarea sarcinilor actuale nu este posibilă cu oameni pregătiți oricum, ci cu oameni obișnuiți de la cea mai fragedă vârstă să gândească divergent, să inventeze soluții diferite de cele obișnuite, să participe la efortul colectiv de înnoire a tehnologiilor de fabricație, de găsire a noi surse de energie, etc.
Generația actuală din scoli trebuie să aibă trăsături definitorii: inventivitate, inițiativă, spirit de inovație, pe scurt creativitate, sau, transpus pe planul acțiunii, competentă bazată pe o formare științifică generală a fiecărui cetățean activ.
Activitatea educativă trebuie adaptată continuu la cerințele și condițiile societății, pentru a-i asigura copilului de la cea mai mică vârstă volumul de cunoștințe, deprinderi și capacități de orientare activă, creatoare.