Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

Clasa: a II-a
Obiectul: Limba și literatura romană
Subiectul: “Cioc! Cioc! Cioc!“ de Emil Gârleanu
Tipul lecției: fixare, consolidare

 

Obiectivele operaționale:

O1 - să citească corect, fluent, conștient și expresiv textul respectând punctuația și pauzele logice între cuvinte;
O2 - să răspundă la întrebări pe baza textului dat;
O3 - să alcătuiască planul de idei al textului pe baza imaginilor prezentate;
O4 - să caracterizeze personajele utilizând însușiri și sinonime ale acestora;
O5 - să recunoască ortograma “într-o”, ”într-un”, din enunțurile date.

 

Strategii didactice:

  • Metode și procedee: conversația euristică, explicația, exercițiul, problematizarea, jocul didactic, lecturi selective ,expunerea;
  • Mijloace de învățământ: fișe de lucru, prezentare power point, ghicitori;
  • Forme de organizare: activitate frontală alternând cu activitatea independentă, individuală, în grup;
  • Forme de evaluare: orală și scrisă.

 

1. Moment organizatoric

Se creează atmosfera necesară. Anunț elevii că lecția se va desfășura sub forma unui concurs pe grupe. După fiecare probă vor primi o alună. Câștiga grupa care a adunat cele mai multe ghinde. La sfârșitul orei, câștigătorii vor primi o recompensă.

 

2. Captarea atenției

Voi citi elevilor câteva ghicitori.

 

3. Verificarea temei

Voi verifica tema calitativ și cantitativ.

 

4. Verificarea cunoștințelor anterioare

Voi întreba elevii ce lecție au avut de pregătit și care este autorul. Dintr-un coșuleț elevii vor extrage bilețele pe care sunt diferite sarcini (fiecare grupă îndeplinește două sarcini).

 

5 . Enunțarea obiectivelor urmărite și anunțarea temei

Astăzi la ora de limbă și literatură romană ne vom consolida cunoștințele referitoare la lecția “Cioc! Cioc! Cioc!”, veți răspunde la întrebări, veți formula și voi întrebări, veți extrage ideile principale din text, și…ne vom juca puțin cu ortogramele într-o și într-un.

 

6. Dirijarea învățării

Arăt elevilor imagini cu întâmplările din lecție și le cer să citească fragmentul corespunzător imaginii pentru a extrage ideile principale din lecție. Cer unui elev să citească lecția,pe fragmente, iar alți doi elevi vor mima ceea ce aud.
Notez ideile principale pe tablă.

 

7. Asigurarea retenției și a transferului

Plecând de la enunțul: “A umplut scorbura de cu toamna, ca să aibă peste iarnă.” – cer elevilor să desprindă învățătura textului. Cer elevilor să-și spună propria părere despre personajele din lecție. Joc - ortograme.
- Încercuiți varianta corectă de răspuns;
- Completează spațiile punctate cu termenii potriviți;
- Completați cu ortogramele într-o/ într-un , după caz;

Se desemnează echipa câștigătoare și se înmânează recompensele. Se cântă cântecul ”Veverița”.

  • avatarPublicat de:
    Deguille Mihaela

    Profesor înv. primar, la Liceul Teoretic Buziaș, Buziaș.