Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

JOC DIDACTIC

Clasa a IV-a, Aria Curriculară: Matematică și științe, Disciplină: Matematică

Competență generală: Utilizarea numerelor în calcule elementare.

Competență specifică: Efectuarea de înmulțiri de numere naturale în concentrul 0-1 000 000 și de împărțiri la numere de o cifra sau două cifre.

Material didactic: tablă, cretă albă și colorată, jetoane cu exerciții.

Metode și procedee: conversația, muncă pe echipe, lectură, expunerea conversația, exercițiul problematizarea, muncă independentă.

Scopul jocului:
 - consolidarea deprinderilor de calcul oral și scris;
 - rezolvarea corectă a operațiilor respectând ordinea efectuării operațiilor;
 - dezvoltarea gândirii logice și a spiritului competitiv.

Desfășurarea jocului: jocul se organizează sub formă de întrecere, cu trei variante:

  1. a)Individual. Pe tablă sau pe un carton este desenat un pom încărcat cu mere, iar de o parte și de altă a mărului câte o scară, pe fiecare treaptă fiind scris câte un exercițiu, iar în vârful scării un multe mere. Se cheamă câte un elev să rezolve o singură treaptă.
  2. b) Pe echipe:Se desenează pe tablă mărul, scările, pe treptele cărora vor fi scrise exerciții cu ordinea efectuării operațiilor. Numărul treptelor este în funcție de numărul membrilor echipei. Va veni la tablă câte un elev din fiecare echipă și va rezolva câte un exercițiu după care va scrie rezultatul . Răspunsul bun se încercuiește cu cretă colorată. Dacă răspunsul este greșit următorul elev va veni să-l rezolve. Va câștiga echipa care va urcă mai repede treptele și va culege un măr.
  3. c) Pe echipe cu organizare internă.Fiecare echipă poate rezolva sarcina în grup și anunța rezultatul.

Competențe cheie vizate:

Comunicare în limba maternă:

  • Participarea la interacțiuni verbale în contexte familiare, pentru rezolvarea unor probleme de școală;

Competențe matematice:

  • Abilitatea de a dezvoltă și aplică gândirea matematică cu scopul de a rezolva probleme în situații cotidiene.

A învață să înveți:

  • Clarificarea elementelor pe care le presupune sarcina de lucru înainte de începerea unei activități de învățare.

Competențe sociale și civice:

  • Asumarea unor roluri și responsabilități prin participarea la activitate.

Spirit de inițiativa și antreprenoriat:

  • Asumarea unor sarcini simple de lucru, care implică hotărâre, angajament în realizarea unor obiective, inițiativa, creativitate, cooperare cu ceilalți.

 

Mărul buclucaș
Mărul buclucaș - Imagine demonstrativă
  • avatarPublicat de:
    Oprișor Liana

    Profesor înv. primar, la Școala Gimnazială Cârstanești, Oteșani.