Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

DragonNu este o noutate faptul că elevii noștri citesc din ce în ce mai puțin. Petrec tot mai mult timp în fața calculatorului sau a televizorului.

Voi prezenta câteva metode, despre care am aflat la cursurile Step by Step, eficiente în vederea stimulării interesului pentru lectură al elevilor noștri.

Ceaiul poeziei - se stabilește o anumită zi și oră dedicată acestui moment. Spre exemplu în fiecare joi la ora ..., se citesc poezii alături de o ceșcuță de ceai.
Încercați! Elevii vor fi încântați.

Lasă totul și citește! - se stabilește de asemenea, împreună cu elevii, că timp de 15 minute dintr-o anumită zi toată lumea să citească. Se recomandă ca la prima activitate să mergeți cu elevii prin școală să-i convingeți că toată lumea citește. Vorbiți înainte cu colegii, cu domnul sau doamna director să lase ușa biroului întredeschisă, cu personalul auxiliar ca dumneavoastră să-i surprindeți citind. Apoi ei vor fi convinși că toată lumea citește la acea oră și vor citi și ei.

Dragonul lecturii - se desenează un dragon, se recomandă elevilor o anumită lectură, apoi ei vor scrie pe bilețele sau postituri ceva legat de tema respective. (Ex. ce le-a plăcut mai mult, care personaj le-a plăcut, expresiile frumoase întâlnite, caracterizarea personajului. etc.) Bilețelele se lipesc pe dragon, formând astfel solzii. Dragonul va fi afișat în clasă, cât mai vizibil.

Am aplicat această ultimă metodă la lectura „Fram - ursul polar”. Copiii au ales să-l desene chiar pe Fram în locul dragonului. Aproape toți elevii mei au citit cartea în întregime, unii au terminat cartea chiar în două, trei zile. A fost mare întrecere!

Metodele se pot adapta, îmbunătăți în funcție de ceea ce ne propunem să realizăm, de nevoile clasei și nu în ultimul rând de imaginația noastră.

  • avatarPublicat de:
    Dumitra Bîlcan

    Profesor înv. primar, la Școala Gimnazială „Oana Diana Reneaˮ  Focșani.