Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

Deși educația are în prim centru elevul, aceasta nu se poate realiza fără ajutorul profesorului. Activitatea cluburilor pentru elevi este centrată pe activități conexe disciplinelor școlare. La cluburile elevilor se desfășoară diverse activități pe care elevii le desfășoară în timpul liber în funcție de aptitudinile pe care le are. După o perioadă în care procesul educativ desfășurat la nivelul cluburilor s-a desfășurat foarte greu și într-o proporție foarte mică datorită restricțiilor impuse de pandemie, activitatea cluburilor s-a reluat la nivelul normal. Partea cea mai dificilă a cadrelor didactice în această perioadă a fost atragerea către aceste activități a copiilor . Din în ce în ce mai mulți elevi au devenit dependenți de mijloacele de învățare computerizată și foarte greu se lasă convinși să revină la vechile forme de învățare, mai ales dacă acestea nu depind de device-uri.

Participarea la cercurile de pictură implică în primul rând talent către artele plastice, apoi pasiune. De multe ori copii talentați nu își fructifică acest talent din diverse motive. Unii aleg să facă activități care sunt căutate în această perioadă - dans, canto. Dacă la clasele primare se pot practica mai multe astfel de activități, începând cu gimnaziul timpul liber al elevului este din ce în ce mai limitat și copiii se văd constrânși sa renunțe la unele pasiuni.

Pentru a dezvolta aptitudini creative la copiii care au un real talent la pictură, parcurgerea cursurilor de pictură este benefică chiar și de la gimnaziu. Elevul își formează o bază teoretică și începe să-și cultive talentul . Profesorul care predă la cercul de pictură în cadrul unui club este onorat de toți copiii care participă la aceste activități, dar în special de acei copii cu reale aptitudini plastice. De multe ori copiii se îndeamnă să participe la aceste activități ca o alternativa plăcută de a petrece timpul liber, dar și de a socializa pentru ca știm cat de greu le-a fost unor copii în aceasta perioada în care mulți nu au avut contact cu alți copii.

Profesorul de arte cultivă priceperi și deprinderi și modelează. Unii copii au tendința de a copia , alții sunt foarte inventivi și vin cu lucrări foarte originale. Reluarea concursurilor prilejuite de diverse sărbători acordă profesorului șansa de a fructifica talentul elevilor care participă la aceste cercuri. Și elevii sunt doritori să participe la astfel de concursuri deoarece în scoli încă se mai păstrează distanțarea fizică și volumul activităților extracurriculare este destul de redus. În ultima perioadă am remarcat din ce în ce mai mulți elevi doritori să participe la cursuri de pictură. Acest lucru se datorează dorinței copilului de a intra în contact cu alți copii, dorința de a vedea fizic cum se face o schiță de desen și de a vedea direct cum se face un desen de la început până la sfârșit. Avantajul activităților de la club față de cele de la școală este acela că la club copilul nu este constrâns de timp, nu trebuie să urmeze un anumit șablon.

Folosirea tehnologiei în această perioadă a făcut posibilă diversificarea formelor de învățare. Evoluția tehnologiei și posibilitatea cadrelor didactice de a participa la cursuri de formare online a dus la diversificarea metodelor de lucru, precum și a tehnicilor.

Din această experiență pe care au încercat-o cadrele didactice în această perioadă trebuie să privim partea pozitivă a lucrurilor. Este din ce în ce mai ușor să comunicam cu elevii și părinții acestora (știm că la multe activități avem nevoie de acordul părinților), putem trimite diverse materiale pe care elevii le pot studia înainte și astfel este facilitată foarte mult învățarea, avem contact online atunci când prezența fizică nu permite întâlnirea față în față, învățam să folosim aplicații de care înainte nu știam. Personal recomand participarea copiilor la cat mai multe activități extracurriculare cu condiția ca elevul să aibă și înclinații către aceste activități și acest lucru să nu-i afecteze performanțele școlare.

  • avatarPublicat de:
    Secară Anamaria

    Profesor educație plastică, la Clubul Copiilor, Slănic, jud. Prahova.