Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

Lectura în ciclul primar are o importanță crucială pentru dezvoltarea abilităților cognitive, vocabularului și imaginației. Aceasta contribuie la formarea gândirii critice și la îmbogățirea limbajului, oferind elevilor o bază solidă pentru învățare pe termen lung. Lectura în această etapă ajută la dezvoltarea empatiei și a capacității de concentrare, pregătind elevii pentru succesul școlar și personal în viitor.

Pentru a captiva elevii pentru lectură în ciclul primar, este important să adopți abordări interactive și creative. Utilizarea poveștilor cu personaje captivante, activități interactive precum discuții și jocuri legate de text, și crearea unui mediu plăcut pentru lectură pot stimula interesul lor. Integrarea tehnologiei educaționale, precum aplicații interactive sau platforme digitale, poate fi, de asemenea, o modalitate atractivă de a încuraja lectura. Este crucial să le oferi elevilor acces la o varietate de cărți potrivite pentru vârsta lor și să le încurajezi să-și aleagă propriile lecturi, adaptate intereselor lor individuale.

Recomandarea cărților cu benzi desenate pentru copiii din ciclul primar are mai multe avantaje. În primul rând, benzile desenate oferă o modalitate accesibilă și atractivă de a dezvolta abilitățile de lectură, deoarece combină textul scris cu elemente vizuale, ajutând la înțelegerea și reținerea informațiilor.

Aceste cărți pot stimula imaginația și creativitatea, contribuind la dezvoltarea limbajului și a vocabularului. De asemenea, benzi desenate pot fi o sursă de divertisment educativ, captivând atenția copiilor și făcând procesul de învățare mai plăcut.

Prin intermediul benzilor desenate, copiii pot explora diverse teme și genuri, ceea ce îi poate încuraja să descopere plăcerea lecturii și să își dezvolte gustul pentru diferite tipuri de literatură. Este important să se ofere o varietate de cărți cu benzi desenate, care să acopere interesele individuale ale copiilor și să suscite curiozitatea lor.

În luna februarie, anul curent am desfășurat o activitate dedicată Zilei Internaționale a Cititului Împreună, activitate care a adus multiple beneficii educaționale și sociale printre care:

Îmbunătățirea abilităților de comunicare, deoarece cititul împreună sprijină dezvoltarea abilităților de comunicare și ascultare, consolidând legăturile dintre participanți;

Dezvoltarea abilităților lingvistice, pentru că cititul împreună în cadrul acestui eveniment poate contribui la dezvoltarea vocabularului și a abilităților lingvistice la toate vârstele;

Promovarea educației - participarea copiilor la astfel de activități stimulează interesul pentru lectură încă de la o vârstă fragedă, având impact pozitiv asupra parcursului lor școlar;

Bucurie și relaxare - cititul împreună aduce bucurie și relaxare, oferind o pauză de la activitățile cotidiene și promovând starea de bine.

Activitatea s-a derulat în data de 7 februarie 2024 pe parcursul a 2 ore. Au participat 7 grupe de preșcolari, 13 clase de primar și 9 clase de nivel gimnazial, circa 580 de elevi. La nivelul fiecărei clase fiecare cadru didactic, a ales împreună cu elevii titlul potrivit pentru ei, respectând tema națională, carte cu benzi desenate. La anumite clase au fost invitați părinți care au citit, aspect care a consolidat relația dintre parteneriatul școala-părinte-copil.

Cea mai citită carte a fost: „Oac și Tac”, autor Amandine Bănescu, titlu care a fost citit la toate grupele de preșcolari si la circa 9 clase de primar.

Prin derularea activităților în cadrul Zilei Internaționale a Cititului Împreună în 2024, mica noastră comunitate a sărbătorit puterea lecturii și a încercat să încurajeze o cultură a cititului în rândul tuturor membrilor comunității. Vom derula cât mai multe activități care sprijină demersul privind promovarea lecturii și dezvoltarea competențelor privind literația.

 

Bibliografie:

Cornea, Paul, Introducere în teoria lecturii, Ed. Minerva, București, 1988.
Mitu, Florica; Antonovici, Ștefania, (2005) Metodica activităților de educare a limbajului în învățământul preșcolar, Humanitas Educațional, București.

  • avatarPublicat de:
    Han Geta

    Profesor înv. primar, la Școala Gimnazială Nr.1 Limanu, Constanța.