Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

CLASA: I
ARIA CURRICULARĂ: Arte
DISCIPLINA: Arte vizuale și abilitați practice
SUBIECTUL: „Jocul culorilor
TIPUL LECȚIEI: formare de priceperi și deprinderi
FORMA DE REALIZARE : activitate integrată
DISCIPLINE INTEGRATE: Comunicare în limba română, Arte vizuale și abilitați practice, Matematică și explorarea mediului.

 

SCOPUL: Formarea priceperilor și deprinderilor de a realiza o lucrare colectivă folosind tehnici de lucru cu diverse materiale și ustensile.

Competente specifice:
AVAP- 2.1, 2.3, 2.4, 2.6.
MEM- 3.2.
CLR- 1.1.
MM – 2.1.

 

Obiective operaționale - La sfârșitul lecției, elevii vor fi capabili:

O1: să enumere materialele folosite pentru realizarea colajului;
O2: să descrie acțiunile desfășurate în cadrul fiecărei etape a realizării produsului;
O3: să aplice tehnici de lucru adecvate (decupare, lipire, asamblare);
O4: să decoreze planșa folosind culorile propuse și tehnica aleasă;
O5: să respecte etapele propuse în realizarea produsului finit.

 

Strategii didactice

a) Metode și procedee: conversația, explicația, observația, demonstrația, exercițiul.
b) Mijloace de învățământ: coli colorate, foarfece, lipici, figuri geometrice,
c) Forme de organizare: frontal, individual, pe grupe;

 

Evaluare: - observarea comportamentului elevilor, aprecieri verbale.

 

 

DESFĂȘURAREA LECȚIEI

 

Captarea atenției:

 - Povestea curcubeului.
 - Cântecul figurilor geometrice.
 - Se asociază culoarea cu figura geometrică.

 

Explicarea, demonstrarea și realizarea lucrării:

Verbalizarea etapelor de lucru - se repetă etapele de lucru, apoi se fac exerciții de încălzire a mușchilor mâinii.

Pentru realizarea lucrării, se parcurg următoarele etape:

- Decuparea elementelor.
- Lipirea elementelor, decorarea.
- Compoziția finală și analiza modului de realizare a sarcinii.

Se lucrează pe fond muzical, elevii cântând melodiile cunoscute. Se taie hârtia colorată în formă de diverse figuri geometrice și de dimensiuni diferite. Când se consideră că sunt suficiente, se lipesc, parțial în așa fel încât culorile să fie amestecate după imaginația elevului. Prin suprapunere parțială nu vor exista porțiuni neacoperite.

 

Asigurarea retenției și transferului

Se vor discuta lucrările în funcție de:

 - respectarea pașilor în realizarea lucrării;
 - calitatea execuției, aspectul îngrijit și estetic al lucrării;
 - originalitatea îmbinării liniilor și culorilor alese;
 - ordinea și curățenia la locul de muncă.

 

Încheierea lecție:

Elevii arată cum se simt la finalul orei, desenând o față veselă/tristă  pe desenul lor. De asemenea pot număra, compara figurile geometrice, pot crea probleme matematice.

 

Bibliografie:
Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului – Programa școlară pentru Clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a, aprobată prin ordin al ministrului  nr. 3418/19.03.2013
Lucian Stan, ş.a. - Abilități practice și educație tehnologica-Ghid metodic,cls. I-IV, Editura Aramis, 2007.

  • avatarPublicat de:
    Marchedon Mihaela

    Profesor înv. primar, la Liceul „Corneliu Medrea”, Zlatna.