Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

Proiect educațional

Mesaj Eco: Dacă vrem să ne conducem după natură, niciodată nu vom greși drumul. (CICERO)

I. Denumirea proiectului: „Un mediu curat - un mediu sănătos”

II. Justificarea alegerii temei: Viața pe pământ atârnă de învelișul ei vegetal. Dereglarea echilibrului natural al atmosferei nu poate decât să dăuneze Pământului. În zilele noastre atenția este orientată din ce în ce mai mult spre problemele de mediu. Țări și guverne iau din ce în ce mai mult în considerare subiectele „verzi”. Nici noi, dascălii, nu putem să neglijăm astfel de subiecte pentru că una din datoriile noastre principale este și aceea de a-i învață pe copii să ocrotească natura, să-i îndrumăm să observe mediul apropiat lor, să aprecieze binefacerile naturii și să o protejeze.

 

III. Scopul: Stimularea motivației pentru protecția naturii și formarea unui comportament ecologic

 

IV. Obiectivele proiectului:

  • Familiarizarea elevilor cu problemele de mediu și cu normele de ecologizare;
  • Sensibilizarea lor cu privire la importanța protejării mediului, la cunoașterea mediului înconjurător și a speciilor protejate;
  • Atragerea elevilor la cercetarea și cunoașterea științifică a mediului natural local sau din împrejurime (Pădurea Bejan, Parcul Dendrologic Simeria);
  • Dezvoltarea unor atitudini / comportamente favorabile ameliorării relațiilor dintre om și mediu;
  • Cultivarea capacității de cooperare în scopul protejării mediului;
  • Sesizarea efectelor poluării și identificarea căilor de combatere a ei;
  • Formarea capacității de a îngriji spațiile verzi și folosirea acestora în desfășurarea unor activități instructiv – educative;
  • Stimularea și promovarea capacităților creatoare ale elevilor prin organizarea de expoziții și concursuri;
  • Dezvoltarea capacității de organizare și a spiritului de cooperare în echipe.

 

V. Activități:

  • Reflectăm, ne sfătuim, acționăm și răspundem împreună:
    - Constituirea grupului de mediu
    - Formarea și organizarea echipei de proiect
    - Alegerea unui comitet de monitorizare
    -Stabilirea activităților de desfășurare
  • Ziua mondială a protecției apelor:
    - Activități de ecologizare
    - Concurs de desene: „PLANETA ALBASTRĂ”
    - Identificarea surselor de poluare a apelor
    - Elaborarea unor eseuri privind protecția apelor
  • Ziua internațională a păsărilor:
    - Confecționarea unor căsuțe pentru păsărele din materiale reciclabile
    -Temă de creație literară, la alegere:
    1. De vorbă cu o rândunică
    2. Glasul fermecat al ciocârliei
    3. Vestitorii primăverii:
    - Observarea speciilor de păsări din mediul apropiat
    - Educație muzicală – învățarea unui cântecel despre păsări
    - Educație tehnologică – colaje din diferite materiale
  • Ziua pădurii:
    Temă de creație literară, la alegere:
    - De vorbă cu o frunză
    - Pădurea, plămânul verde al planetei
    - Pădurea care plânge
    - Drumeție cu scop de ecologizare a Pădurii Verzi
    - Confecționarea de pancarde privind protecția pădurii și amplasarea lor
  • Ziua Pământului:
    Concurs de desene și colaje având ca temă: Omul și Pământul
    - Prezentarea unor materiale despre Terra din reviste, ziare sau de pe internet
    - Viitorul Pământului – discuții libere despre protejarea pământului
    - Realizarea unor caricaturi în care se evidențiază semnale de alarmă în ceea ce privește protejarea Pământului
  • Ziua mondială a mediului:
    - Activități de ecologizare
    - Lecție de educație plastică în natură
    - Realizarea unei expoziții cu afișe ECO
  • Să analizăm!
    - Cum, ce și cât am învățat?
    - Ce nu am reușit să facem și de ce?
    - Ce ne propunem pentru viitor?

 

VI. Rezultate așteptate:

  • Valorificarea de către elevi și cadre didactice a informațiilor obținute în timpul derulării proiectului;
  • Modificarea percepției elevilor și membrilor comunității asupra problemelor de mediu;
  • Creșterea interesului pentru protecția mediului și pentru valorificarea materialelor reciclabile;
  • Observarea și consilierea copiilor cu manifestări distructive ale spațiilor verzi.
  • avatarPublicat de:
    Soporan Camelia

    Profesor înv. primar, la Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timișoara.