Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

Clasa: Pregătitoare
Unitatea tematică: „Toamnă, mândră, darnică”
Subiectul lecției: „Flori de toamnă”

 

Aria curriculară: ARTE
DISCIPLINE IMPLICATE ÎN LECȚIE:

  • Arte vizuale și abilități practice
  • Muzică și mișcare

 

Disciplina: Arte vizuale și abilități practice
Forma de realizare: activitate integrată
Tipul lecției: Formare de priceperi și deprinderi

 

COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE (AVAP + MM)

1.3. Manifestarea curiozității față de explorarea de mesaje artistice simple, exprimate vizual;
2.1. Identificarea unor caracteristici și proprietăți ale materialelor întâlnite în mediul cunoscut;
2.3. Realizarea de obiecte/construcții/folosind material ușor de prelucrat și tehnici accesibile;
2.1. Cântarea individuală sau în grup, asociind mișcarea sugerată de text și de ritm.

 

OBIECTIVE OPERAȚIONALE:

O1 : să decupeze corect elementele componente ale lucrării;
O2: să asambleze corect, estetic și creativ în spațiul de lucru elementele componente, respectând modelul;
O3: să decoreze cât mai original lucrările confecționate;
O4: să completeze ciorchinele despre toamnă.

 

Strategii didactice:

METODE ȘI PROCEDEE: conversația, demonstrația, exercițiul, explicația, ciorchinele, turul galeriei.

MIJLOACE DE ÎNVĂȚĂMÂNT: lucrarea model, foi, foarfece, lipici, acuarele, pahar cu apă, pensule, hârtie creponată, plastilină, planșetă, etc.

FORME DE ORGANIZARE: frontală, individuală pe grupe

 

Resurse Bibliografice:
științifice: ***Suport de curs „Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învățare pentru formarea competențelor cheie la școlarii mici”, 2013

 

Scenariul activității didactice

 

1. Moment organizatoric: Pregătirea clasei pentru lecție, prin conversație și demonstrație.

 

2. Captarea atenției:

  • Conversație despre anotimpul toamna, cu precizarea deosebirilor dintre acest anotimp și anotimpul vara.
  • Cântare vocală frontal „A, a, a, acum e toamnă da”.

 

3. Anunțarea temei și a obiectivelor:

  • „Flori de toamnă”- titlul, urmat de descrierea frumuseții anotimpului toamna.

 

4. Dirijarea învățării:

GRUPA I - Crizantema

  • Floarea: Prezentarea și explicarea etapelor de lucru: decuparea hârtiei creponate, urmată de frănjuirea sulului mic decupate, apoi lipirea acestuia la mijloc, pentru floare.
  • Tulpina: decuparea unei fâșii de hârtie creponată verde, apoi rularea acesteia pe bucata de sârmă pregătită,
  • Frunzele: cu acordare de spațiu bucățelelor de hârtie creponată, Pentru răsucire și lipire pe tulpină pentru obținerea frunzelor.

GRUPA A II- A - Floarea soarelui:

  • Floarea: modelarea plastilinei negre pentru semințe și lipirea semințelor în cercul conturat pe foaia de desen, urmată de decuparea de fâșii de hârtie galbenă GLASSE, pentru asamblarea petalelor.
  • Tulpina: Modelarea plastilinei negre rămase, pentru obținerea tulpinii, apoi lipirea acesteia sub floarea galbenă.
  • Frunzele + decorul: Colorare prin tehnica picturii a cerului cu albastru, a frunzelor cu verde și a pământului, maro.

GRUPA A III-A - Steluțe de toamnă:

  • Conturarea ghiveciului și a florilor cu flori, tulpini și frunze din șablonul model al florilor „Steluțe de toamnă”.
  • Colorarea desenului conturat, prin tehnica picturii, cu culori preferate (florile mov, tulpinile și frunzele verzi, ghiveciul negru, sau maro, decorul albastru, galben, s a).

 

5. Asigurarea învățării: coordonarea elevilor pe grupe și individual, pe parcursul realizării lucrărilor.

 

6. Obținerea performanței: finalizarea lucrărilor plastice, cu prezentarea acestora pe grupe.

 

7. Evaluarea: realizarea unei mini-expoziții, cu aprecieri individuale și colective, prin aplauze și acordare de steluțe și fețe vesele.

  • avatarPublicat de:
    Popan Mariana Cristina

    Profesor înv. primar, la Liceul cu Program Sportiv, Baia Mare.