Clasa: Pregătitoare
Unitatea tematică: „Toamnă, mândră, darnică”
Subiectul lecției: „Flori de toamnă”
Aria curriculară: ARTE
DISCIPLINE IMPLICATE ÎN LECȚIE:
- Arte vizuale și abilități practice
- Muzică și mișcare
Disciplina: Arte vizuale și abilități practice
Forma de realizare: activitate integrată
Tipul lecției: Formare de priceperi și deprinderi
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE (AVAP + MM)
1.3. Manifestarea curiozității față de explorarea de mesaje artistice simple, exprimate vizual;
2.1. Identificarea unor caracteristici și proprietăți ale materialelor întâlnite în mediul cunoscut;
2.3. Realizarea de obiecte/construcții/folosind material ușor de prelucrat și tehnici accesibile;
2.1. Cântarea individuală sau în grup, asociind mișcarea sugerată de text și de ritm.
OBIECTIVE OPERAȚIONALE:
O1 : să decupeze corect elementele componente ale lucrării;
O2: să asambleze corect, estetic și creativ în spațiul de lucru elementele componente, respectând modelul;
O3: să decoreze cât mai original lucrările confecționate;
O4: să completeze ciorchinele despre toamnă.
Strategii didactice:
METODE ȘI PROCEDEE: conversația, demonstrația, exercițiul, explicația, ciorchinele, turul galeriei.
MIJLOACE DE ÎNVĂȚĂMÂNT: lucrarea model, foi, foarfece, lipici, acuarele, pahar cu apă, pensule, hârtie creponată, plastilină, planșetă, etc.
FORME DE ORGANIZARE: frontală, individuală pe grupe
Resurse Bibliografice:
științifice: ***Suport de curs „Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învățare pentru formarea competențelor cheie la școlarii mici”, 2013
Scenariul activității didactice
1. Moment organizatoric: Pregătirea clasei pentru lecție, prin conversație și demonstrație.
2. Captarea atenției:
- Conversație despre anotimpul toamna, cu precizarea deosebirilor dintre acest anotimp și anotimpul vara.
- Cântare vocală frontal „A, a, a, acum e toamnă da”.
3. Anunțarea temei și a obiectivelor:
- „Flori de toamnă”- titlul, urmat de descrierea frumuseții anotimpului toamna.
4. Dirijarea învățării:
GRUPA I - Crizantema
- Floarea: Prezentarea și explicarea etapelor de lucru: decuparea hârtiei creponate, urmată de frănjuirea sulului mic decupate, apoi lipirea acestuia la mijloc, pentru floare.
- Tulpina: decuparea unei fâșii de hârtie creponată verde, apoi rularea acesteia pe bucata de sârmă pregătită,
- Frunzele: cu acordare de spațiu bucățelelor de hârtie creponată, Pentru răsucire și lipire pe tulpină pentru obținerea frunzelor.
GRUPA A II- A - Floarea soarelui:
- Floarea: modelarea plastilinei negre pentru semințe și lipirea semințelor în cercul conturat pe foaia de desen, urmată de decuparea de fâșii de hârtie galbenă GLASSE, pentru asamblarea petalelor.
- Tulpina: Modelarea plastilinei negre rămase, pentru obținerea tulpinii, apoi lipirea acesteia sub floarea galbenă.
- Frunzele + decorul: Colorare prin tehnica picturii a cerului cu albastru, a frunzelor cu verde și a pământului, maro.
GRUPA A III-A - Steluțe de toamnă:
- Conturarea ghiveciului și a florilor cu flori, tulpini și frunze din șablonul model al florilor „Steluțe de toamnă”.
- Colorarea desenului conturat, prin tehnica picturii, cu culori preferate (florile mov, tulpinile și frunzele verzi, ghiveciul negru, sau maro, decorul albastru, galben, s a).
5. Asigurarea învățării: coordonarea elevilor pe grupe și individual, pe parcursul realizării lucrărilor.
6. Obținerea performanței: finalizarea lucrărilor plastice, cu prezentarea acestora pe grupe.
7. Evaluarea: realizarea unei mini-expoziții, cu aprecieri individuale și colective, prin aplauze și acordare de steluțe și fețe vesele.
- Publicat de:
Popan Mariana Cristina
Profesor înv. primar, la Liceul cu Program Sportiv, Baia Mare.