Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

- Proiect didactic - Matematică și explorarea mediului -

CLASA: I
DISCIPLINA: Matematică și explorarea mediului
ARIA CURRICULARĂ : Matematică și științe ale naturii
UNITATEA TEMATICĂ : TOAMNĂ MÂNDRĂ, DARNICĂ…
SUBIECTUL : Numărul și cifra 6 / Structura unei plante
TIPUL LECȚIEI : predare integrată

COMPETENȚE GENERALE : (MEM)

  • Utilizarea numerelor în calcule elementare
  • Identificarea unor fenomene/ relații / regularități / structuri din mediul apropiat
  • Generarea unor explicații simple prin folosirea unor elemente de logică

COMPETENȚE SPECIFICE

MEM :

1.1. scrierea, citirea și formarea numerelor până la 10
1.2. compararea numerelor în concentrul 0-10
3.1. rezolvarea de probleme prin observarea de regularități din mediul apropiat
4.1. formularea rezultatelor unor observații, folosind câțiva termeni științifici, reprezentări prin desene și operatorii logici ”și„ , ”sau„ , ”nu„

CLR : 3.1 citirea unor cuvinte și propoziții scurte, scrise cu litere de tipar sau de mână

AVAP : 2.4. transformarea unui material folosind o tehnică simple

DP : 1.2. identificarea unor reguli de igienă personală

 

OBIECTIVE OPERAȚIONALE

MEM :

O1 - să recunoască cifrele de la 0 la 6 ca simboluri convenționale ale numerelor
O2 - să scrie cifra 6 pe rețeaua de pătrățele a caietului
O3 - să numere obiecte din mediul apropiat
O4 - să scrie rezultatele acțiunii de comparare a unor grupuri de obiecte, utilizând semne semne specifice
O5 - să identifice vecinii unui număr
O6 - să scrie un șir de numere pare și/sau impare, având date limitele intervalului
O7 - să stabilească, prin observare, principalele structuri ale plantelor
O8 - să relaționeze principalele structuri ale plantelor cu rolurile acestora
O9 - să utilizeze operatorii logici și, sau, nu în înregistrarea unor observații, aspecte legate de structura plantelor

AVAP : O10- să coloreze flori în culoarea indicată

CLR : O11 – să utilizeze cuvinte-etichetă în activitatea curentă de învățare

DP : O12- să enunțe reguli de igienă a alimentației și a casei

 

STRATEGII DIDACTICE:

Resurse procedurale : conversația euristică, explicația, exercițiul, metoda globală (specifică învățării citit-scrisului), demonstrația
Resurse materiale : set de 6 cești și farfurii, ceai de măceș, crenguță de măceș, miere, crizanteme naturale, fișă Părțile componente ale plantei, cuvinte etichetă, silueta unei albine
Forme de organizare : frontală, în perechi

DURATA : 45 minute

 

Bibliografie:
Programe școlare – clasa I: Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3418/19.03.2013
„Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învățare pentru formarea competențelor cheie la școlarii mici – suport de curs”, 2012
Iovănaș, C., ”Corpul omenesc –plante și animate, Fișe interdisciplinare pentru matematică și explorarea mediului –clasa I ”, Ed. Art, 2013

  • avatarPublicat de:
    Cerdac Simona-Valentina

    Profesor înv. primar, la Școala Gimnazială Nr.1, Polovragi.