- Proiect didactic - Matematică și explorarea mediului -
CLASA: I
DISCIPLINA: Matematică și explorarea mediului
ARIA CURRICULARĂ : Matematică și științe ale naturii
UNITATEA TEMATICĂ : TOAMNĂ MÂNDRĂ, DARNICĂ…
SUBIECTUL : Numărul și cifra 6 / Structura unei plante
TIPUL LECȚIEI : predare integrată
COMPETENȚE GENERALE : (MEM)
- Utilizarea numerelor în calcule elementare
- Identificarea unor fenomene/ relații / regularități / structuri din mediul apropiat
- Generarea unor explicații simple prin folosirea unor elemente de logică
COMPETENȚE SPECIFICE
MEM :
1.1. scrierea, citirea și formarea numerelor până la 10
1.2. compararea numerelor în concentrul 0-10
3.1. rezolvarea de probleme prin observarea de regularități din mediul apropiat
4.1. formularea rezultatelor unor observații, folosind câțiva termeni științifici, reprezentări prin desene și operatorii logici ”și„ , ”sau„ , ”nu„
CLR : 3.1 citirea unor cuvinte și propoziții scurte, scrise cu litere de tipar sau de mână
AVAP : 2.4. transformarea unui material folosind o tehnică simple
DP : 1.2. identificarea unor reguli de igienă personală
OBIECTIVE OPERAȚIONALE
MEM :
O1 - să recunoască cifrele de la 0 la 6 ca simboluri convenționale ale numerelor
O2 - să scrie cifra 6 pe rețeaua de pătrățele a caietului
O3 - să numere obiecte din mediul apropiat
O4 - să scrie rezultatele acțiunii de comparare a unor grupuri de obiecte, utilizând semne semne specifice
O5 - să identifice vecinii unui număr
O6 - să scrie un șir de numere pare și/sau impare, având date limitele intervalului
O7 - să stabilească, prin observare, principalele structuri ale plantelor
O8 - să relaționeze principalele structuri ale plantelor cu rolurile acestora
O9 - să utilizeze operatorii logici și, sau, nu în înregistrarea unor observații, aspecte legate de structura plantelor
AVAP : O10- să coloreze flori în culoarea indicată
CLR : O11 – să utilizeze cuvinte-etichetă în activitatea curentă de învățare
DP : O12- să enunțe reguli de igienă a alimentației și a casei
STRATEGII DIDACTICE:
Resurse procedurale : conversația euristică, explicația, exercițiul, metoda globală (specifică învățării citit-scrisului), demonstrația
Resurse materiale : set de 6 cești și farfurii, ceai de măceș, crenguță de măceș, miere, crizanteme naturale, fișă Părțile componente ale plantei, cuvinte etichetă, silueta unei albine
Forme de organizare : frontală, în perechi
DURATA : 45 minute
Bibliografie:
Programe școlare – clasa I: Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3418/19.03.2013
„Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învățare pentru formarea competențelor cheie la școlarii mici – suport de curs”, 2012
Iovănaș, C., ”Corpul omenesc –plante și animate, Fișe interdisciplinare pentru matematică și explorarea mediului –clasa I ”, Ed. Art, 2013
- Publicat de:
Cerdac Simona-Valentina
Profesor înv. primar, la Școala Gimnazială Nr.1, Polovragi.