ADP: Copiii intră în grupă rostind următoarele versuri: „Dimineața a sosit.....” Bună dimineața, copii! Copiii răspund la salutul educatoarei. Fiecare copil îi dă mânuța colegului și îl salută. Facem prezența, câte un copil vine și își ia poza și o prinde cu clema. Pozele copiilor absenți le întoarcem.Completăm calendarul naturii cu ajutorul educatoarei. Ne jucăm jocul „Deschide urechea bine” (Graiul animalelor).
Noutatea zilei: îl prezint copiilor pe Ursul Cafeniu (mariontă) care s-a trezit din somn și vrea să meargă într-o călătorie la Polul Nord.
ADE (DLC+DEC): Astăzi vă povestesc „Pățania Ursului Cafeniu”. Ca tranziție spre activitate, recităm următoarele versuri „Dacă vreau să fiu voinic”. În cadrul activităților pe domenii experiențiale le povestesc copiilor povestea „Pățania Ursului Cafeniu”. În momentul când pinguinul îi sugerează ursului să se dea cu săpun, mergem la sectoare pe tranziția „Mergem ca pinguinii”.
ALA: La sectorul știință îl ajutăm pe urs să își schimbe înfățișarea cu ajutorul (hârtiei igienice, apei, săpunului, acuarelei, făinii). La sectorul joc de rol pregătim ceai pentru ursuleții rămași acasă. La sectorul construcții, construim drumul pe care l-a străbătut ursul spre Polul Nord. După ce toți copiii s-au rotit la sectoare, revin la poveste. Le povestesc mai departe povestea, iar în momentul în care ursul iese din apă cu blana lui adevărată, pe tranziția ”Eu sunt ursul” copiii merg la sectorul artă (DEC) unde se împart în două grupe și pictează blana Ursului Cafeniu, apoi revin la poveste.
Morala poveștii – Ce am învățat din această poveste? (că nu este bine să judecăm un om după înfățișare, ci după faptă). Ce credeți că este mai important, să fi bun sau să fi frumos?
Fixarea cunoștințelor o realizez cu ajutorul exploziei stelare, pe care o adaptez la nivelul de vârstă al copiilor. Le prezint macheta cu animalele din poveste, iar copiii vor răspunde la întrebările de pe steluțe și pun personajele amintite pe machetă. Întrebările sunt următoarele:
1. Cine a pornit anume
Naintând spre Polul Nord
Să cunoască o lume nouă
Nevăzută până atunci. (Ursul Cafeniu)
Copilul care răspunde corect la întrebare, vine și îl pune pe urs pe macheta poveștii.
2. Cine are aripi, dar nu zboară
Umblă fără sănioară
Pe ghețari și prin zăpezi
Dacă mergi la poli îi vezi.(pinguinii)
3. Cine se mișcă greoi pe uscat
Iar în apă ușurel
Fața-i este frumușică
Și la bot parcă-i cățel.( foca)
4. Unde locuiesc focile și pinguinii?
5. Unde locuiește Ursul cafeniu?
6. Ce i-au spus focile Ursului Cafeniu?
7. Focile s-au amuzat
De Martin- bătrânul urs
Și i-au spus că blana lui
Parc-ar fi muiată-n ............(sos)
8. Ce l-a îndemnat pinguinul pe Ursul Cafeniu?
9. Când a sărit Ursul Cafeniu în ajutorul puiului de urs polar?
10. Când l-a sfătuit pinguinul pe urs să se deghizeze?
11. Cum s-au comportat animalele polare cu Ursul Cafeniu când l-au văzut?
12. Cum s-au comportat animalele polare cu Ursul cafeniu după ce a salvat puiul de urs?
ALA: La ALA copiii dansează „Dansul pinguinilor”, executând corect pașii de dans, înainte și înapoi. Copiii se joaca jocul „Aruncă-i peștișori ursului!” aruncând cu peștișori în gaura din burta ursului. În încheiere fac aprecieri asupra întregii activități, a ceea ce au reușit să realizeze.
- Publicat de:
Vereș Crina
Profesor înv. preșcolar, la Grădinița P.N. Nr.2, Jibou.