GRUPA: Mare
TEMA ANUALĂ: Când cum și de ce se întâmplă?
TEMA PROIECTULUI: „A venit toamna”
SUBTEMA: „Coșul cu fructe”
TEMA ZILEI: „Ce ne aduce Zâna Toamna”
TIPUL ACTIVITĂȚII: Consolidare și verificare de cunoștințe
MIJLOC DE REALIZARE: Activitate integrata
ELEMENTELE COMPONENTE ALE ACTIVITĂȚII INTEGRATE: educarea limbajului; educație muzicala; activitate practica.
Activități pe centre de interes (ALA):
Construcții : „Lădițe pentru mere”
Joc de masă: Asociere ”Compune mărul”
Științe:Experiment „Plutește mărul?”
Activități pe domenii experiențiale (DȘ+DOS+DEC):
Domeniul științe: Observare „Mărul”
Domeniul om și societate: „De ce trebuie să spălăm fructele?”
Domeniu estetic și creativ: „Coșul cu fructe”
Activități pe centre de interes (ALA):
Joc senzorial: „Ce ai gustat?”
Joc distractiv: „Mărul plimbăreț”
DURATA: 1 zi
SCOP: Consolidarea cunoștințelor despre fructele de toamna și anotimpul toamna (aspectele ei caracteristice) prin dezvoltarea vocabularului și a deprinderilor practice precum și consolidarea unor priceperi și deprinderi de manipulare a materialelor puse la dispoziție, în vederea realizării unor lucrări.
COMPETENȚE:
C1 - Realizarea mărului îmbinând jumătățile acestuia;
C2 - Denumirea fructele de toamna;
C3 - Construirea unor rafturi pentru fructe, folosind materialul didactic pus la dispoziție ;
C4 - Identificarea fructului după gust;
C5 - Realizarea experimentului în urma căruia copiii vor observa dacă mărul plutește sau nu;
C6 - Aflarea avantajelor pe care le oferă spălarea fructelor;
C7 - Realizarea coșului cu fructe prin lipire.
STRATEGII DIDACTICE:
A) METODE ȘI PROCEDEE: explicația, demonstrația, conversația, exercițiul, munca în echipă, jocul.
B) MATERIAL DIDACTIC: Joc de masa „Din jumătăți-întregul ”, trusa de construcții, coșulețe, fructe de toamna decupate, norișori, lipici, poster, ecusoane, labirint cu fructe. Stimulente: fructe de toamna
C) FORME DE ORGANIZARE: individual, frontal.
MATERIAL BIBLIOGRAFIC:
„Curriculum pentru învățământul prescolar3-6/7 ani” - 2019
„Aplicarea noului curriculum pentru educație timpurie” - 2019
SCENARIUL ZILEI
Ziua debutează cu jocuri și activități liber-alese care cuprind:rutine-Primirea copiilor (deprinderi specifice); joc liber pe trei centre: științe- experiment „Plutește mărul”, joc de masă- asociere „Compune mărul”, construcții- construcții din lego „Lădițe pentru mere” în intervalul 8.00-9.00.
În intervalul 9.00-11.30 activitatea începe cu rutina „Întâlnirea de dimineață” în cadrul căreia se realizează salutul și calendarul naturii jocuri și activități liber-alese, jocuri pe centre de interes, apoi continua cu activitățile pe centre de interes: științe „Observarea mărului”, domeniu om și societate – „De ce trebuie să spălăm fructele” - convorbire cu suport ilustrativ, domeniu estetic și creativ „Coșul cu fructe”- lipire.
Rutină: Gustarea (deprinderi specifice).
Urmează intervalul 11.30-12.30 care debutează cu jocuri și activități liber-alese – joc senzorial- „Ce ai gustat?” și joc distractiv „Mărul plimbăreț” care se desfășoară în aer liber, în livada de meri din fața grădiniței.
În intervalul 12.30- 13.00 – joc liber - exploatarea unor întrebări cu privire la subiectul zilei, moment urmat de plecarea copiilor acasă.
- Publicat de:
Stroie Nicoleta-Alina
Profesor înv. preșcolar, la Școala Gimnazială Cârstănești, Oteșani.