I. ADP: Activitatea începe cu întâlnirea de dimineață.
1. Salutul:
Dimineața a sosit
Toți copiii au venit,
În semicerc să ne adunăm
Cu toți să ne salută
Buna dimineațaaaaa !
2. Împărtășirea cu ceilalți: - Cine credeți voi că ne ajuta să fim bucuroși?
3. Activitatea de grup: se spune o ghicitoare despre toamnă:
„Știți voi oare copilași
Cine lasă pomi golași
Și aduce ploi mărunte
Și nespus de multe fructe ?”
4. Noutățile zilei:
- Iată că „TOAMNA” a sosit și printre noi, voiniceii grupei mici.
Se prezintă elementul-surpriză „Zâna Toamna” și se pun câteva întrebări despre felul cum este îmbrăcată.
- Astăzi s-a oprit la grupa noastră pentru că a aflat de la mine că sunteți niște voinicei harnici, ascultători și isteți. Se va convinge singura că așa este.
II. ALA: Pe melodia cântecului „Mișca vântul frunzele” dar cu versuri improvizate, copiii vor fi conduși spre centre, moment în care se prezintă activitatea ce se va desfășura la fiecare:
„Hai acum să hotărâm
Ce putem noi sa muncim:
Să pictăm sau să clădim,
Ne jucam, ne înveselim!”
Arta: „Ploaia”-dactilopictura;
Construcții: „Drumul spre grădiniță”- din frunze
Jocuri de masa: „Frunze surori”
Copiii își vor alege centrul în funcție de ecusonul pe care îl primesc.
Se trece la lucrul pe centre după care urmează ,,tranziția”, pe melodia:
„Vine melcul supărat:
Toamna, hai să vezi aici
La o grupă de pitici
Ploaie, frunze si cărări
Voie bună și cântări”
III. ADE: „Pentru a cunoaște mai multe despre acest anotimp ne vom juca cu frunze, vom alerga pe cărări de frunze, vom dansa și vom zbura ca pasărelele”
DOMENII EXPERIENȚIALE:
DS: Activitate matematică „Frunze mari, frunze mici”-
DPM: Educație fizica-Alergare în linie dreaptă „Alergam pe cărări de frunze”
MIJLOC DE REALIZARE: Activitate integrată
FORMA DE REALIZARE: frontal
OBIECTIVE OPERAȚIONALE:
O1 - să formeze grupe de obiecte după mărime;
O2 - să verbalizeze acțiunea efectuata folosind un limbaj matematic adecvat;
O3 - să așeze frunzele pe covor, după mărime;
O4 - să execute corect deprinderea motrică de alergare: cu spatele drept, coatele îndoite, privirea în fata;
O5 - să execute comenzile educatoarei.
STRATEGII DIDACTICE:
Metode și procedee: conversația, explicația, exercițiul, demonstrația, observarea;
Mijloace de învățământ: elementul-surpriza: „Toamna”, coșulețe cu frunze mari și mici, „Vântul jucăuș”
Material bibliografic:
„Curriculum pentru educația timpurie a copiilor” 01.09.2008
„Ghid pentru proiecte tematice” București 2007
„Aplicarea noului Curriculum”, Editura Diana,2009
- Publicat de:
Barbu Livia Alexandra
Profesor înv. preșcolar, la Grădinița P.P. Nr.39, Galați.