Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

Ghicitorile reprezintă un mijloc de învățare prin descoperire, de stimulare a comunicării prin definirea noțiunilor cunoscute de copii cu ajutorul caracteristicelor acestora. Activitățile care au la bază ghicitorile trezesc în egală măsură curiozitatea și amuzamentul celor mici.

 

Soarele de primăvară,

A scos din zăpadă-afară

Alb și gingaș clopoțel,

Spuneți, cine este el ?

(Ghiocelul)

 

E prieten cu ghiocelul

Și e lila , mititelul,

Parfumat și drăgălaș,

Micul nostru…toporaș !

(Toporașul)

 

Azi la mine în grădină,

Steluțe violet au înflorit,

Cinci floricele pe-o tulpină,

Când le-am văzut, le-am îndrăgit.

(Vioreaua)

 

Pe-o tulpină adunate,

Multe cupe colorate,

Albe ,roz și parfumate,

Spune-i numele îndată!

(Zambila)

 

Sădit la margine de drum,

Eu răspândesc suav parfum.

Din floricele mii și mii,

Ciorchini de flori mov-albăstrii.

(Liliacul)

 

Rămurea cu clopoței,

Albi și gingași, mititei,

Care e numele ei ?

-Hai ,ghiciți, drăguții mei !

(Lăcrămioara)

 

Floarea mi-o deschid ușor,

Cum apare dimineața,

Cupă albă- colorată,

Pe un lujer așezată.

(Lalea)

 

Steluță albă , gălbioară,

Cu parfum de primăvară,

Vă zâmbesc iar din grădină

Și vă dăruiesc lumină.

(Narcisa)

 

Bănuți galbeni- aurii,

Cu petale mii și mii,

Se transformă-n umbreluțe,

Când le suflă trei fetițe.

(Păpădiile)

 

Cinci petale rotunjoare,

De-un albastru-azuriu…

Te întreb dar eu o știu,

Floricică- floricea, floare de…

(Nu-mă-uita)

  • avatarPublicat de:
    Rus Ioana

    Profesor înv. preșcolar, la Grădinița P.P. Nr.2, Aiud.