Scenariul zilei
Activitatea debutează cu întâlnirea de dimineață pe tema „Bogăție-bucurie”. Zâna Toamna le-a lăsat la ușa clasei un coș cu materiale și o scrisorică.
Copiii au în piept câte un jeton ce reprezintă un fruct. Astfel vom realiza prezența.
Salutul de dimineață se va realiza prin tehnica comunicării rotative. Copiii se așază în cerc. Salutul pornește de la educatoare și este continuat de toți copiii grupei, fiecare salutându-și colegul din partea dreaptă, exprimându-și bucuria de a fi la grădiniță: „Bună dimineața, merișor. Astăzi sunt foarte fericit că am venit la grădiniță”.
Dar înainte de a începe activitatea să vedem, cum este vremea afară. Să vedem dacă se apropie iarna sau nu.
Atenția copiilor este îndreptată spre Calendarul naturii. Sunt adresate întrebări precum :
- Cum este vremea astăzi? (este așezat jetonul care indică starea vremii din ziua respectivă).
- Cum ne îmbrăcăm pe o vreme ca aceasta? (este așezat jetonul care indică vestimentația vremii din ziua respectivă).
Noutatea zilei: Astăzi vom desfășura o activitate numită „Bogăție-bucurie” și ne vom juca cu ceea ce știm din anii trecuți.
Captarea atenției: se va realiza cu ajutorul unei scrisori pe care Zâna Toamna a adus-o împreună cu coșul cu materiale. Se realizează anunțarea temei, obiectivelor activității și tranziția spre prima activitate comună propusă, ”Activitate matematică” „Așază obiectele mulțimii în șir crescător după mărime” - exercițiul cu material individual.
Tranziția se va realiza prin intermediul unor exerciții însoțite de versuri. Jocul didactic se va realiza frontal.
Tranziția către activitățile desfășurate la centrele de interes se va realiza prin intermediul unor exerciții însoțite de versuri. Folosind metoda „turul galeriei” se prezintă centrele de interes, se intuiesc materialele și modul de lucru.
La centrul Științe copiii vor citi imagini cu fructe de toamnă și vor găsi deosebirile dintre acestea.
La sectorul Construcții vor avea de realizat mese pentru piață și aprozar.
La sectorul Artă vor realiza o lucrare practică.
La finalul activității, lucrările vor fi așezate la panoul clasei, realizându-se evaluarea lor.
- Publicat de:
Necula Tabita
Profesor înv. preșcolar, la Grădinița P.P. Nr.39, Galați.