Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

Jocul pe care doresc să îl prezint se numește „Figurile gemene” și l-am desfășurat cu grupa mică la activitatea de grup din cadrul Întâlnirii de dimineață, utilizând următoarele strategii didactice:

Metode: conversația, explicația, strategia de învățare prin cooperare Amestecă - Îngheață - Formează perechi.

Mijloace: Figuri geometrice haioase de culori diferite (cerc și pătrat umanizate, folosite sub forma unui medalion la gât), mașină tridimensională (mașina este realizată dintr-o cutie pătrată mare de carton, geamuri decupate și 4 roți, iar în interiorul ei se află 2 siluete din hârtie a unor persoane), cutie cadou, CD muzică.

 

Jocul are următorul scenariu:

  1. Copiilor li se cere să închidă ochii și sub magia unei baghete fermecate aceștia deschid ochii și descoperă mașina tridimensională.
  2. Educatoarea deschide ușile mașinii, iar copiii observă ce se află în mașină: pasagerii din mașină poartă la gât medalioane de formă rotundă și pătrată. Se identifică cele doua forme geometrice: cerc și pătrat.
  3. Copiii observă pe bancheta din spate a mașinii un cadou frumos decorat cu un mesaj pentru copii. Educatoarea citește mesajul și deschide cadoul, iar copiii primesc câte un medalion de formă rotundă sau pătrată pentru a forma perechi între forme.
  4. Educatoarea explică cum se va desfășura jocul Figurile gemene. Jocul se desfășoară după structura strategiei de învățare prin cooperare „Amestecă – Înghetață – Formează perechi”.
  5. Copiii primesc câte o formă geometrică umanizată și timp de 1 minut se uită la celelalte medalioane ale copiilor pentru a vedea unde este perechea lui.
  6. Copiii se deplasează în mijlocul clasei la auzul melodiei de pe CD. Ei se amestecă printre ceilalți copii pentru a-și căuta perechea.
  7. Muzica se oprește și copiii „Îngheață” adică se opresc și rămân nemișcați în acel loc, timp în care se uită cu atenție la forma geometrică-pereche cu a sa.
  8. La semnalul „Formează perechi!” copiii cu aceleași forme geometrice se prind de mână și formează o pereche. Ținând cont de criteriul formei geometrice, al culorii acesteia, copiii și-au găsit forma geometrică geamănă. Perechile astfel formate vor continua să danseze pe muzică până la sfârșitul melodiei. La sfârșitul melodiei se așează pe scaune și prezintă forma geometrică.
  9. După ce figurile gemene s-au prezentat, copiii motivează de ce s-au grupat astfel.

 

Copiii-pereche se vor urca într-o mașină tridimensională de aceeași culoare cu figura geometrică pe care o poartă ca medalion. Cu mașinile tridimensionale (cutii de carton pictate în culorile medalioanelor și decorate cu forme geometrice) copiii vor merge la centre să desfășoare activitățile propuse. Ajunși în centre copiii “coboară” din mașini, predau medalioanele educatoarei, iar aceasta le arată sarcinile de lucru pe centru.

  • avatarPublicat de:
    Truțescu Gabriela

    Profesor înv. preșcolar, la Grădinița P.P. Nr.3, Tulcea.