Publicare GRATUITĂ articole educaționale !
Se acordă adeverință ISSN
Publicare GRATUITĂ articole educaționale !
Se acordă adeverință ISSN
Jocul pe care doresc să îl prezint se numește „Figurile gemene” și l-am desfășurat cu grupa mică la activitatea de grup din cadrul Întâlnirii de dimineață, utilizând următoarele strategii didactice:
Metode: conversația, explicația, strategia de învățare prin cooperare Amestecă - Îngheață - Formează perechi.
Mijloace: Figuri geometrice haioase de culori diferite (cerc și pătrat umanizate, folosite sub forma unui medalion la gât), mașină tridimensională (mașina este realizată dintr-o cutie pătrată mare de carton, geamuri decupate și 4 roți, iar în interiorul ei se află 2 siluete din hârtie a unor persoane), cutie cadou, CD muzică.
ADP: Copiii intră în grupă rostind următoarele versuri: „Dimineața a sosit.....” Bună dimineața, copii! Copiii răspund la salutul educatoarei. Fiecare copil îi dă mânuța colegului și îl salută. Facem prezența, câte un copil vine și își ia poza și o prinde cu clema. Pozele copiilor absenți le întoarcem.Completăm calendarul naturii cu ajutorul educatoarei. Ne jucăm jocul „Deschide urechea bine” (Graiul animalelor).
Proiect de activitate grădiniță - Activitate integrată: „Pădurea, casa noastră” (Domeniul Om și Societate + Domeniul Estetic și Creativ)
Salutul: „Bună dimineața, Frunzulițelor!” Activitatea debutează cu salutul de dimineață: „Bună dimineața, Frunzulițelor!”. Fiecare copil va avea în piept o broșă sub formă de frunză de toamnă. Așezați în cerc, copiii se vor saluta după regula: fiecare copil salută întregul grup, iar apoi își salută colegul din dreapta: ”Bună dimineața, Frunzulițelor!, „Bună dimineața, Frunzulița George!”.
Prezența: „Câte frunzulițe sunt astăzi în pădure?” Un copil va realiza prezența folosind pozele copiilor, aflate la panoul de prezență.
Calendarul naturii: „Cum este vremea astăzi în pădure?” Copiii vor denumi și vor descrie aspectele anotimpului toamna, vor afișa imaginea cu ziua săptămânii, iar apoi vor descrie și vor afișa imaginea cu vremea.
Prin metoda interactivă de grup Diamantul copiii vor descoperi aspectele caracteristice ale unui ecosistem, Pădurea. Copiii vor dezlega ghicitorile și vor realiza diamantul Pădurii (Pădurea; Factorii esențiali pentru viața copacilor: ploaia, soarele; Animalele sălbatice din pădure: ariciul, ursul, vulpea; Frunze colorate: frunza roșie, frunză galbenă; Copacul).
În ușa sălii de grupă se va auzi un ciocănit, copiii vor descoperi într-o ciupercă o veveriță. Veverița Vera a venit să le povestească ce s-a întâmplat în această toamnă cu copăcelul în care își avea căsuța.
Scenariul zilei
Activitatea debutează cu întâlnirea de dimineață pe tema „Bogăție-bucurie”. Zâna Toamna le-a lăsat la ușa clasei un coș cu materiale și o scrisorică.
Copiii au în piept câte un jeton ce reprezintă un fruct. Astfel vom realiza prezența.
Salutul de dimineață se va realiza prin tehnica comunicării rotative. Copiii se așază în cerc. Salutul pornește de la educatoare și este continuat de toți copiii grupei, fiecare salutându-și colegul din partea dreaptă, exprimându-și bucuria de a fi la grădiniță: „Bună dimineața, merișor. Astăzi sunt foarte fericit că am venit la grădiniță”.