Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

Arii curriculare: Terapie educațională complexă și integrată, Om și societate.
Subiectul: "Târgul micilor antreprenori".
Tipul lecției: Interdisciplinară

Scopuri:
S1: Încurajarea elevilor să dobândească spirit de afaceri;
S2: Dezvoltarea capacitații de comunicare și de lucru în echipa;
S3: Promovarea firmelor participante;
S4: Stabilirea unei relații de prietenie și de colaborare intre acestea;
S5: Afirmarea talentelor.

Metode și procedee: conversația, dialogul dirijat, explicația, demonstrația, observația,

Moment organizatoric. Se pregătește materialul didactic necesar desfășurării activității practice, se creează climatul necesar derulării acțiunii educaționale, se arunca o privire asupra aspectului general al sălii în care are loc activitatea, se verifica aspecte referitoare la ținuta elevilor și la igiena sălii, se remediază aspectele negative ale ținutei și igienei (dacă este cazul).

Captarea atenției: Se prezintă un scurt film legat de inițierea, derularea, succesul într-o afacere și se poartă discuții despre afaceri.

Anunțarea temei și a obiectivelor:

Astăzi vom pune bazele propriei afaceri. Vom lucra pe grupe. Fiecare grupa va reprezenta câte o firmă. Veți comercializa produsele create/preparate de dumneavoastră. La sfârșitul orei vom organiza o activitate de premiere a firmelor participante.

 

ARGUMENT

"Târgul micilor antreprenori" reprezintă o activitate inițiată și derulată de către elevi, nu doar cu scopul obținerii de profit prin realizarea de bunuri materiale, respectiv prestări de servicii, din vânzarea acestora la un anumit preț, în condiții de concurenta.

Elevii participă la Târg cu o gama variata de produse alimentare și non alimentare, un prilej ideal de a se bucura de originalitatea produselor românești și de ce nu, de naturalețea lor.

Elevii sunt  prezenți la acest eveniment pentru a demonstra:

  • creativitatea,
  • talentul
  • spiritul lor antreprenorial.

A vorbi despre afaceri, nu e un joc de cuvinte.

Economia de piață este una dintre cele mai complexe structuri existente la ora actuală atât la nivel național cât și mondial.

Antreprenorii, contabilii, economiștii sunt martorii celor mai numeroase schimbări care se petrec sub ochii lor.

Instabilitatea unui cadru legislativ, setea după putere asociată cu lipsa calităților și competențelor factorilor decizionali a condus la starea actuală a economiei.

Antreprenorul român, la ora actuală e înconjurat de tot felul de bariere, așa numitele obstacole care apar în drumul lui spre succes.

Deține cineva cheia succesului antreprenorului român?!

Desigur veți zice că, un antreprenor de succes e acela care știe cum să transforme o oportunitate într-o afacere de succes.

Munca, perseverența și ambiția conturează câteva dintre calitățile esențiale care conturează cadrul unei reușite pentru un om de afaceri cu idei mărețe. Iar la final, motivația că munca depusă a meritat efortul susținut după lungi încercări, se traduce ca sumă a tuturor stimulilor individuali necesari pentru atingerea performanței.

În esență, am urmărit împreună cu elevii mei, transmiterea unui impuls ce ne conduce într-o lume a afacerilor conturată de cultivarea credinței în puterea și frumusețea muncii.

Am conceput scenariul unei activități practice interdisciplinare, am creat o atmosferă de târg în cadrul orelor de abilități practice (Terapie ocupațională, Ludoterapie, Formarea autonomiei personale) cu tema "Târgul micilor antreprenori".

Obiective operaționale: Pe parcursul și la sfârșitul lecției, elevii vor fi capabili:

O1: să prezinte elementele structurale principale care alcătuiesc un plan de afaceri pentru afaceri noi;
O2: să aprovizioneze/decoreze firma cu produse tradiționale românești;
O3: să concureze cu celelalte firme partenere pentru a vinde produse/presta servicii;
O4: să evalueze critic și autocritic afacerile, în funcție de criteriile de evaluare propuse;
(respectarea activității cu care s-a înscris în concurs, gradul de finalizare, originalitate, expresivitate, acuratețe).

Descrierea activității practice

Se consideră că elevii au pregătit produsul într-un laborator sub îndrumarea personalului specializat. Elevii s-au prezentat la activitate cu produsele/serviciile destinate comercializării acestora celorlalți colegi/cadre didactice/personal auxiliar din școală.

Intuirea modelului și a materialului prezentat: Se vor purta discuții privind modelul și materialul prezentat.

„ -  Ce resurse materiale ați utilizat pentru obținerea produsului sau serviciului prestat?" (făină, zahăr, cacao, legume, sare, drojdie, mozzarella, mașini, utilaje, instalații).

Explicarea și demonstrarea tehnicii de lucru: Se prezintă planșa cu etapele de lucru. Li se prezintă elevilor care sunt etapele în realizarea activității.

Metode și procedee: explicația, expunerea, modelul.

Activitatea propriu-zisă: Pe baza explicațiilor anterioare, având în față planșa cu etapele de lucru și lucrarea-model, elevii execută activitatea propusă.

Metode și procedee: exercițiul, lucrul individual.

Material didactic: planșă demonstrativă cu etapele de lucru, o lucrare model, un plan de afaceri, prezentări power point a unor modele de reușită în afaceri.

Material distributiv: coli cartonate de dimensiuni mari, markere de diferite culori.

Fond muzical: Goran Bregovici- "Bella Ciao", Enrico Macias- "Zingarella", İndilla- "Derniere Dance".

Evaluarea lucrărilor: Se realizează o expoziție cu lucrările elevilor, ce urmează a fi analizate în mod obiectiv, după criteriile de evaluare propuse. Elevii fac curățenie și ordine, fiecare în dreptul tarabei lui, dovedind spirit de ordine şi disciplină.

Metode și procedee: observația, conversația, explicația.

Încheierea activității: Turul galeriei: Se fac aprecieri globale, individuale și de grup asupra modului în care elevii au participat la lecție. Li se solicită să își exprime părerea despre activitatea desfășurată, despre modul în care au lucrat ei și colegii lor.

Metode și procedee: conversația.

  • avatarPublicat de:
    Ionescu Monica Corina

    Profesor discipline socio-umane, la Liceul Teoretic „Sfânta Maria”, Galați.