Publicare GRATUITĂ articole educaționale !

Se acordă adeverință ISSN

În această perioadă în care ne confruntăm cu o situație nemaiîntâlnită am descoperit o paletă largă de instrumentele digitale utile în activitatea pe care o desfășor cu preșcolarii grupei mari. Astfel că m-am adaptat noilor provocări generate de pandemia Covid-19 și am reușit să valorific abilitățile și competențele pe care le am în utilizarea mijloacelor de comunicare electronică.

Platforma educațională utilizată de școala în care îmi desfășor activitatea didactică, Școala Gimnazială „Octavian Voicu” din Bacău, este G Suite for Education, iar aici am folosit aplicațiile Google disponibile precum: Google Classroom - pentru postarea zilnică a activităților propuse și crearea temelor de către preșcolari, Google Meet - pentru întâlnirile noastre săptămânale, Prezentări-pentru realizarea de materiale ce urmau a fi utilizate în cadrul întâlnirilor, Foi de calcul - pentru crearea de sondaje și chestionare pentru identificarea nevoilor copiilor și părinților. Cei mici nu operează scris-cititul, ci utilizează imagini corespunzătoare, care indică diferite lucruri ori obiecte din mediul imediat apropiat copilașului, drept urmare, din multitudinea de aplicații disponibile online le-am utilizat și adaptat pe cele în care se poate opera cu imagini. Toate acestea m-au ajutat în realizarea activităților și jocurilor de predare-învățare-evaluare a cunoștințelor preșcolarilor.

Prima aplicație Wordwall, cu ajutorul acestei platforme am creat activități interactive, jocuri distractive cu care preșcolarii au interacționat foarte bine. Aici găsim șabloane disponibile într-o formă interactivă, putând fi redate pe orice dispozitiv: tabletă, telefon, computer, tablă interactivă, dar și în versiune imprimabilă-acestea pot fi descărcate și imprimate.

Cea de-a doua aplicație este Learningapps, această platformă m-a ajutat să realizez exerciții și jocuri interactive ușor de folosit de copilașii mei.

Js Puzzles - aceasta este o aplicație care permite încărcarea unui fișier text sau imagine și decuparea acestuia în forme de piese în funcție de complexitatea dorită. Cu ajutorul acesteia am realizat puzzle-uri, iar preșcolarii le-au putut realiza cu ușurință și pentru că ei și-au putut selecta gradul de dificultate,  și anume numărul de piese în care va fi împărțită imaginea dată.

Pentru fiecare platformă amintită mai sus este important de specificat faptul că, este necesară crearea unui cont de utilizator, iar acest lucru se poate realiza cu ajutorul unei adrese de email.

  • avatarPublicat de:
    Cochior Iulia Georgiana

    Profesor înv. preșcolar, la Școala Gimnazială „Octavian Voicu”, Bacău.